Wybór oferowanego produktu – klucz do sukcesu

Wybór oferowanego produktu – klucz do sukcesu

Jesteś osobą, która od dziecka była przedsiębiorcza? Np. zbierałeś jabłka w babcinym ogródku i sprzedawałeś je kolegom po kilkanaście groszy, zarabiając sobie na słodycze, chipsy itp.? To świetnie! Nie boisz się formalności związanych z założeniem firmy i jesteś wręcz pewien, że dasz sobie radę? Upewnij się jednak, że produkt, który chcesz zaproponować klientom będzie miał rynek zbytu. Nie chodzi nawet o to, żeby był atrakcyjny. Wynajmowanie gokartów jest najbardziej atrakcyjne, tylko pytanie czy sprawdzi się w wiosce Pcim Dolny lub Koźla Wólka. Nie zawsze też świetnym pomysłem jest założenie tego, co się przecież zawsze sprawdza – piekarni czy apteki. Owszem, jeśli założysz pierwszą, (bo nie jest powiedziane, że pozostanie jedyną) piekarnię w danej wsi, masz szansę się utrzymać na rynku i rzeczywiście na tym zarobić. Jeśli jednak masz zamiar założyć dziesiątą piekarnię w danej dzielnicy miasta, grubo się zastanów czy zdołasz przebić ceną lub jakością produktu innych przedsiębiorców. By przyciągnąć ceną towaru musisz obniżyć jego, jakość, albo zmniejszyć własne zyski i płace pracowników, albo znaleźć tanich dostawców półproduktów, np. mąki. By przyciągnąć, jakością, często musisz podwyższyć cenę. Zastanów się, więc dobrze nad wyborem produktu, w który zainwestujesz swoje pieniądze.

[Głosów:2    Średnia:4/5]

Comments

comments