Wybór nazwy i logo firmy

Wybór nazwy jest pierwszym krokiem podczas tworzenia własnej firmy. Jest to o tyle ważne, że właściciel firmy będzie się nią posługiwał przez najbliższych kilka lat. Oczywiście zmiana nazwy jest możliwa jednak bardzo ryzykowane kiedy klienci się już do tego przyzwyczają. Nazwa może być kojarzona z bardzo wieloma czynnikami. Bardzo często jest to pochodna imion i nazwisk właścicieli lub branży którą się zajmują. Czasami nazwę tworzy się na cześć innych ważnych działań. Nazwa przy zakładanie działalności jednoosobowej powinna zawierać dodatkowo imię i nazwisko właściciela, który jest za to odpowiedzialny. Nazwą firmy posługuje się firma wtedy, kiedy wystawia dokumenty, stawia pieczątki, czy nawiązuje nowe kontakty z kontrahentami. Aby nazwa odróżniała się od innych nazw, bardzo podobnych do siebie, tworzy się logo firmy. Jest to wyjątkowy i specyficzny znaczek, którym można się wszędzie posługiwać. Zazwyczaj jest on nanoszony na towarach, produktach tak aby klienci łatwiej rozpoznali daną firmę. Może on zawierać symbole, słowa, obrazki, a nawet cyfry. Tworzenie logo skomplikowanym procesem, ponieważ powinno się ono dobrze kojarzyć. Jeśli firma nie ma na to pomysłu wówczas pomaga w tym agencja reklamowa. Logo może także być połączone z nazwą i wtedy na siedzibie również to widnieje.