Pracować w pojedynkę czy zatrudnić pracownika?

Pracować w pojedynkę czy zatrudnić pracownika?

Po otwarciu własnego biznesu, gdy już wszystko jest dopięte na ostatni guzik, kiedy wszelkie formalności zorganizowane i interes może zacząć prosperować, można odetchnąć z ulgą. Jednak niemalże pewne jest to, że owy oddech nie potrwa zanadto długo. A to dlatego, że kiedy jesteśmy smali sobie szefem, co rusz nasuwają się nam nowe pomysły, nowe pytania, pojawiają się nowe kwestie i wewnętrzne spory do rozstrzygnięcia. Gdy biznes funkcjonuje prawidłowo i przynosi satysfakcjonujące zyski, nierzadko do głowy przychodzi pytanie, czy nie byłoby warto zatrudnić choćby jednej osoby do pomocy. Z jednej strony jest to pomocne, a z drugiej, nie zawsze musi się tak dziać. Kiedy bowiem robimy wszystko samodzielnie, bez udziału osób trzecich, mamy pewność co do tego, jak sprawy się mają i wiemy, że samemu sobie możemy zaufać. Kiedy zaś przyjmujemy kogoś dodatkowego do pracy, pojawia się szereg kwestii spornych. Po pierwsze, zastanawiamy się, w jaki sposób sprawdzić daną osobę, jak przekonać się o tym, że jest to osoba sumienna, uczciwa i godna zaufania.  Nigdy nie możemy być pewni, czy nie zostaniemy oszukani. Kolejną kwestią może być, to, że kiedy zatrudnimy pracownika, będzie to dla nas kolejny obowiązek i wydatek. Będziemy musieli dbać o to, by dana osoba miała godne warunki pracy, aby każdego miesiąca otrzymywała odpowiednie wynagrodzenia.

[Głosów:2    Średnia:4.5/5]

Comments

comments