Pozytywny wizerunek firmy

Odniesienie sukcesu na rynku w dużej mierze zależy od pozytywnego wizerunku firmy. By go zbudować, należy uwzględnić wiele elementów, w tym identyfikację wizualną przedsiębiorstwa przez klientów. Firma musi stworzyć dobrą markę, czyli nazwę, symbol lub znak graficzny dla swoich produktów (wybranej grupy). Taki znak pozwala na identyfikację produktu danej firmy spośród innych oferowanych na rynku. Funkcje marki to, oprócz identyfikacji, gwarancja, czyli zapewnienie odpowiedniego poziomu jakości oraz promocja, czyli skupienie uwagi na produkcie w celu zdobycia potencjalnych klientów. Niezwykle ważne w budowaniu marki jest stworzenie odpowiedniej nazwy. Należy unikać nazw z końcówkami typu –bud, -med., gdyż są zbyt popularne oraz –pol, -ex, ponieważ mogą kojarzyć się negatywnie. Niewskazane jest również nadawanie nazw obcojęzycznych, szczególnie dla małych firm oraz brzmiących podobnie do istniejących już na rynku marek. Po wybraniu nazwy należy zastanowić się nad wyglądem logo produktu. Powinno ono być nieskomplikowane, oryginalne i wzbudzać pozytywne emocje. Oczywiście musi nawiązywać do profilu działalności firmy i oferowanych produktów czy usług, jest bowiem często pierwszym elementem, z którym w kontakcie z daną firmą styka się potencjalny klient.