Orientuj się w działaniach konkurencji

Orientuj się w działaniach konkurencji

Nie chcesz wypaść z rynku? Widziałeś już nie raz jak firmy, które działały wiele lat nagle upadały? Jak np. w ostatnim czasie można zaobserwować plagę upadających biur podróży? A może masz okazję widzieć jak kolejne małe sklepiki upadają, dlatego, że pobliżu zbudowano duży hipermarket? Nie pozwól by i Ciebie wypchnięto na margines biznesu i skazano na bankructwo.
Jak do tego nie dopuścić? Po pierwsze ciągle udoskonalaj produkt. Po drugie dokształcaj się. A po trzecie, monitoruj, co robi konkurencja. Pamiętaj, bowiem, że konkurencja nigdy nie śpi. Nie daj się wyprzedzić i obserwuj bacznie. Jeśli prowadzisz solarium, nie zdziw się, jeśli nagle wszystkie klientki z pobliskiego osiedla zaczną chodzić do solarium, które jest może i bardziej oddalone, ale za to oferuje nowe, mniej inwazyjne lampy, które (to tylko przykład), które są mniej szkodliwe dla skóry. Orientuj się czy ktoś nie ma zamiaru otworzyć przedsiębiorstwa o podobnym profilu do Twojego w pobliżu. Jeśli dochodzą Cię takie słuchy, nie czekaj by dowiedzieć się, co nowy konkurent zaoferuje, już zawczasu zaproponuj klientom coś nowego, czym ich na nowo przyciągniesz, zaproponuj jakąś promocję. A może wprowadź jakiś program partnerski? Wykaż się inwencją. Z pewnością to potrafisz i Ty sam wiesz, co jest Twoją mocną stroną.

[Głosów:2    Średnia:4.5/5]

Comments

comments