Nieuczciwi kontrahenci

Niestety mimo naszych szczerych chęci, a nawet dużej ostrożności w prowadzeniu firmy, nawiązywaniu stosunków handlowych z klientami i kontrahentami, czasem przytrafią nam się nieuczciwi współpracownicy. Jak się przed tym chronić? Wybierać najlepiej takich, którzy są sprawdzeni, działają na rynku już od wielu lat, sprawdzaj oferty w Internecie. Możesz też prosić o referencje, jeśli to Ty masz ten komfort, że możesz tego oczekiwać, bo to z Tobą chcą nawiązać kontakty biznesowe. Przypuśćmy jednak, że już zdarzyło trafić nam na oszusta, który np. pobrał pieniądze za towar, ale go nie zrealizował. Przede wszystkim, najpierw próbuj wyjaśnić sytuację. Może się okazać, że to przelew od Ciebie utknął w jakiś sposób, albo z jakiegoś powodu został niezrealizowany. Jeśli masz pewność, że kontrahent otrzymał pieniądze, wydrukuj sobie i zachowaj, (najlepiej też skseruj) dowód Twojej wpłaty. Skontaktuj się z kontrahentem i spróbuj wyjaśnić sprawę, daj mu kilka dni na rozwiązanie sytuacji. Jeśli jednak uparcie się nie wywiązuje, albo nawet nie można się z nim skontaktować, zostaw mu na mailu/ wyślij SMS-em zawiadomienie, że w ciągu najbliższych 48 godzin zgłosisz sprawę do wyjaśnienia na policji. Być może wtedy pogróżka poskutkuje, jeśli nie, naprawdę zgłoś sprawę na policję, a nawet do sądu.