Jak zdobyć dobrego pracownika

Jak zdobyć dobrego pracownika

Prowadzenie firmy wiąże się często z koniecznością zatrudnienia pracowników. Jeśli właściciel zdecyduje przeprowadzić rekrutację na dane stanowisko pracy musi pamiętać o kilku bardzo istotnych rzeczach. Po pierwsze stworzyć przykładowy profil osoby, która spełni wszystkie wymagania. Wystarczy opisać cechy charakteru, które na danym stanowisku będą przydatne, zdolności psychofizyczne, poziom wykształcenia, ewentualne doświadczenie zawodowe. Stworzenie takiego profilu pomoże w znalezieniu odpowiedniej osoby. Po drugie przygotować ofertę pracy. Powinna zawierać wszelkie niezbędne informacje, które zachęcą poszukujących pracy do złożenia swoich dokumentów aplikacyjnych. Ściślej rzecz ujmując oferta musi zawierać zakres obowiązków oraz przywileje z tytułu wykonywanej pracy – wynagrodzenie, rodzaj umowy, dodatkowe premie motywacyjne, bonusy od wyników pracy, możliwość rozwoju zawodowego czy awansu. Oferta nie powinna jednak zawierać zbyt dużo detali – szczegóły można przekazać tylko nielicznym na rozmowie kwalifikacyjnej. Jeśli pracodawca chce sprawdzić kandydatów – ich umiejętności oraz praktyczne wykorzystanie wiedzy – może poprosić o wykonanie zadania kwalifikacyjnego. To rozwiązanie często rozwiewa wszelkie wątpliwości i daje gwarancje na to, że rekrut będzie w stanie podołać wymogom. W poszukiwaniu nowego pracownika należy być przede wszystkim cierpliwym i stanowczym.

[Głosów:2    Średnia:3.5/5]

Comments

comments