Jak nie wypaść z biznesowego obiegu

Zdarza się nie raz, że nie jedna firma szybko powstaje i szybko upada. Wspomnijmy choćby znane biura turystyczne czy agencje pożyczkowe. Nie raz pewnie widzisz to na swoim osiedlu, w swoim mieście. Ileż to klubów muzycznych było w danym lokalu, albo ile sklepików w innym? Najpewniej ich właściciele nie mieli dobrego biznesplanu, albo byli nieuważni i nie robili nic, by nie wypaść z biznesowego obiegu. Jak utrzymać się na rynku? Zapamiętaj kilka wskazówek. Obserwuj swoją konkurencję. Nawet, jeśli chwilowo jej nie masz, to nie zasypiaj, wkrótce może się zjawić, a klienci, o których nie dbałeś specjalnie, bo przecież nie mieli innego wyjścia, szybko przejdą do nowej firmy. Uaktualniaj produkty, proponuj przeceny, programy lojalnościowe, dobieraj dobrych dostawców. Unowocześniaj firmę i doszkalaj pracowników. Nie wiesz skąd na to brać pieniądze? Błąd! Powinieneś część dochodów (nawet sporą!) Przeznaczać na dalsze inwestycje w firmie. Stałość nudzi klientów, więc ciągle wykazywać się innowacyjnością. Kolejna sprawa to doszkalanie siebie z zakresu nowości w branży oraz otwartość na nowości. Musisz też pamiętać o sukcesywnym budowaniu swojego wizerunku. Także w sieci internetowej. Dbanie o to jak widzi Cię klient powinno być jedną z podstawowych zasad Twojej firmy, niezależnie jak dużej.