Etyka w firmie

Etyka w firmie

Etyka jak wiadomo to zbiór zasad, wartości i norm postępowania. Etyka określa to, jacy jesteśmy i to, jak postrzega nas otoczenie. Prowadzenie własnej firmy już w pierwszych dniach jej istnienia powinno być ukierunkowane na działanie według określonych zasad. Każdy szanujący się przedsiębiorca bez trudu potrafi wymienić wartości, którymi chce się kierować podejmując decyzje. Powinno do nich należeć prawda, uczciwość, poszanowanie drugiego człowieka. Obiektywizm również okaże się przydatny. Etyka w firmie staje się jej wizytówką. W brutalnym świecie biznesu często właśnie etyka staje się kartą przetargową dla kontrahentów czy potencjalnych klientów. Etyka w firmie będzie odpowiedzialna za kształtowanie relacji ze środowiskiem zewnętrznym. Poważną jego częścią są kontrahenci, firmy z którymi podejmuje się współpracę na różnych poziomach prowadzenia działalności oraz klienci. Z firmami nieuczciwymi nikt nie będzie chciał nawiązać długoterminowych kontaktów, a klienci zaś szybko zorientują się kiedy zostaną oszukani. Takie działanie na niekorzyść własnej firmy często prowadzi do bankructwa. Etyka w firmie odbija się także na atmosferze w pracy. Jeśli pracodawca jest prawym człowiekiem pracownicy czują się bezpiecznie i pracują efektywnie. W innym przypadku do głosu dochodzą negatywne emocje, które są zapalnikiem do rozwiązania umowy.

[Głosów:2    Średnia:4.5/5]

Comments

comments

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *